نحوه دریافت سفته الکترونیکی

نحوه دریافت سفته الکترونیکی

نحوه دریافت سفته الکترونیکی

  • 1402/11/14

 بی‌ شک تاکنون بارها نام سفته را شنیده‌ اید اما برای اولین‌ بار است که با سفته الکترونیکی برخورد می‌ کنید. سفته الکترونیکی یک سند حقوقی آنلاین شناخته می‌ شود که با توجه به آن صادرکننده متعهد می شود که در تاریخ مشخص و معین، مبلغ توافق‌ شده را به شخص گیرنده اعم از حقوقی و یا حقیقی پرداخت کند. در حقیقت یک نسخه دیجیتال از سفته‌ های سنتی شناخته می‌ شود که به‌ صورت الکترونیکی صادر می‌ گردد. در ادامه همراه با ما همراه باشید تا شما را با تعریف دقیقی از سفته الکترونیکی و نحوه دریافت آن به‌ صورت مرحله به مرحله آشنا سازیم.

 سفته الکترونیکی چیست

 همان‌ طور که در بخش قبل نیز به آن اشاره کردیم، سفته الکترونیکی یک نسخه دیجیتال از تعهدنامه های تجاری است که از آن به‌ جای امضای دستی از امضای الکترونیکی استفاده می‌ شود. در این نوع سفته تمامی فرآیندها به‌ صورت دیجیتالی انجام می‌ شوند و تأیید و انتقال اطلاعات از آن با سرعت بسیار بالا انجام می‌ گردد. این نوع سند اعتبار لازم را دارد و قابل تأیید به‌ صورت الکترونیکی است.

 

دریافت سفته الکترونیکی

 از جمله مزایای آن می‌ توان به امنیت بالا و کاهش هزینه‌ ها و افزایش سرعت انجام معاملات اینترنتی اشاره کرد. درحقیقت سفته الکترونیکی یک ضمانت‌ نامه برای پرداخت وام و یا انجام تعهدات مالی برای قراردادهای مختلف است. از دیگر مزایای آن می‌ توان به مدیریت آسان و کاهش هزینه‌ های مربوط به خرید کاغذ اشاره کرد. ازآن‌جایی‌که در این نوع سفته به‌ هیچ‌ عنوان از کاغذ استفاده نمی‌ شود، می‌ توان گفت کمک بسیاری به حفظ محیط‌ زیست می‌ کند و مانع از تخریب درختان و مصرف انرژی بیشتر می‌ گردد.

 در نتیجه در زمان نیز صرفه‌ جویی می شود. از سفته الکترونیکی برای دریافت ضمانت وام، حسن انجام کار، ضمانت کار، ضمانت‌ های تجاری مانند تضمین پرداخت کالا و یا خدمات، همچنین معاملات تجاری آنلاین استفاده می‌ شود.

 نحوه دریافت سفته الکترونیکی مرحله به مرحله

 اگر به‌ دنبال دریافت سفته الکترونیکی هستید می‌ توانید تنها با چند مرحله‌ بسیار ساده سفته مورد نیاز خود را تهیه کنید.

 

دریافت سفته الکترونیکی

 ورود به سامانه بانک

ابتدا باید به سامانه اینترنتی بانکی که به‌ دنبال دریافت سفته اینترنتی از طریق آن هستید، مراجعه کنید. به‌ عنوان مثال بانک آینده قرض‌الحسنه رسالت و یا بانک ملی از بانک‌ هایی هستند که سفته های اینترنتی و یا الکترونیکی را عرضه کرده اند.

 انتخاب گزینه مربوط به درخواست سفته آنلاین

پس‌ از ورود به پنل کاربری خود با گزینه درخواست صفحه الکترونیکی مواجه خواهید شد. گزینه موردنظر را انتخاب کنید.

 تکمیل اطلاعات

در مرحله بعد برای صدور سفته باید تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را تکمیل نمایید. این اطلاعات شامل کد ملی، شماره حساب بانکی، شماره موبایل، مبلغ سفته و اطلاعات گیرنده هستند. توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات را به‌ درستی وارد کنید.

 تأیید و پرداخت پس‌ از تکمیل اطلاعات خواسته شده

مراحل خرید را تأیید کنید تا مبلغ سفته را پرداخت نمایید. معمولاً از کارت بانکی برای پرداخت آن استفاده می‌ شود.

 دریافت سفته الکترونیکی پس‌ از پرداخت مبلغ سفته

سفته را به‌ صورت پی دی اف دریافت خواهید کرد که شامل مشخصات صادرکننده و دریافت‌ کننده، همچنین امضای الکترونیکی و مبلغ سفته می‌ باشد. سپس می‌ توانید از آن برای ضمانت وام، انجام معاملات تجاری و یا تضمین تعهد تجاری استفاده کنید.

 فراموش نکنید که نرخ پرداختی برای خرید سفته الکترونیکی برابر با نرخ سفته کاغذی است و هیچ تفاوتی ندارد بلکه تنها از طریق ورود به سامانه اینترنتی بانک می‌ توانید بدون مراجعه حضوری و به‌ راحتی صفحه آنلاین خود را تهیه نمایید.

 برای خرید سفته آنلاین نیاز به مدارک زیر دارید:

  • کد ملی
  • شماره موبایل
  • شماره حساب و مبلغ آن
  • توجه داشته باشید که در صورت گم کردن پی دی اف و یا شماره شناسنامه سفته می‌ توانید آن را از طریق کد ملی پیگیری نمایید.

 سخن پایانی

 سفته برای حسن انجام کار و تضمین انجام معامله استفاده می شود. امروزه به منظور کاهش استفاده از کاغذ و افزایش سرعت انجام کارها از سفته الکترونیکی استفاده می شود. در این نوع سفته از امضای الکترونیکی استفاده می شود. در این بخش سعی کردیم شما را با نحوه دریافت سفته الکترونیکی به صورت مرحله به مرحله آشنا کنیم.

  • اشتراک در:

نظرات

نظر بدهید